Background

buih

Si Kacak & Si Cantik (My Followers)

Dashboard

Heartbeat

AMALAN BAGI MENAJAMKAN PENGLIHATAN MATA

Assalamualaikum wbt

Dh 2 minggu wa stay kt rumah, keje dok bela badan, terasa la jugak berat badan naik, xtau la bpe kilometrico   ,mana x nya dok umah mkn sedap2 wei, sental 2,3 pinggan, tp mengikut citarasa mulut wa. kalu peberet mmang sehingga pinggan,cawan,seduk wa tokak. wa lama x update blog ni, rindu plak. kecian kt blog wa, sunyi je. wa dok umah tp wa dok mentela'ah cherita korea. " To The Beautiful You" gila best (saja nk promote), sampai wa  lupa  yg wa blom update blog, ceh..

ha siap jgk pendahuluan wa, kih2, agak kelintangpukagan disitu tp lantak ar, suka aty wa nk tulis pa pun :)

ok,berbalik kepada tajuk diatas, wa tau tajuk x berapa nak menarik nafsu hampa. excelli  
wa terbaca kt fb ,if dah ada yang tahu tu ok la, pada sapa yg x tahu, ini merupakan ilmu baru utk korang,so x salah kan wa share ..


Ilmu menajamkan mata & mengurangkan rabun mata. 


kucing pun rabun, APAKAh??

ilmu ni semua orang boleh amalkan terutamanya yang rabun tu, wa tengok kawan2 wa pun ramai yg rabun & kdg trpaksa tambah power "spec" mata dieorang. tp ada jugak yg x rabun tp gatai pakai "spec" nk bergaya kata nya, puihh.. dah elok2 mata tu nk pkai spec pulak. lantak lu la ,asal lu bahagia. :)

ada satu cara iaitu masa korang semua nk menjawab azan, bila dengar laungan

 "أشهد أن محمد رسول الل " 

maka  hendaklah kita menjawabnya dan kemudiannya membaca ayat ini :

فَكَشَفۡنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلۡيَوۡمَ حَدِيدٌ۬

(sila rujuk surah qaf (ق) ayat yg ke 22)

kemudian hembus dekat belakang ibu jari seperti dalam gambar di bawah, pastu gosok belakang ibu jari tu kat kedua2 mata... ( jari kana ke mata kanan, jari kiri ke mata kiri)



Tambahan :
selain cara yang wa nyatakan diatas ada lagi

* Contohnya nk elak daripada rabun ni elok la ambil makanan yg mengandungi vitamin A & D , kangkung, carrot, buah-buahan - apple, papaya, manggo ,and ect .
*Exercise mata juga perlu, mulakan urutan dari tengah kening ke tengah, hujung mata dan kebawah mata, seperti urutan separa bulat. Ia boleh melancarkan peredaran darah ke mata.
*Tutup kedua-dua  belah mata, letak jari telunjuk dan jari tengah pada tengah-tengah mata & tekan dengan lembut , ia juga boleh mengurangkan regangan otot mata anda.


Insyaallah , sentiasa amalkan, akan dapat lihat perubahannya, yang penting kita sentiasa bersangka baik dgn Allah. ia berguna & dgn izin allah akan pulih dari rabun, ini jugak merupakan salah satu ikhtiar utk kesihatan mata kita :)



notapoketseluaq : Alhamdulillah setakat ni mata wa ok ag, x perlu pakai spec bagai, syukur sgt,
                           Selamat Mencuba :)

Terima Kasih Kerana Sudi Baca! Kalau Suka Sila Like,Komen and Follow :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved Cik Sue.blogspot.com