Background

buih

Si Kacak & Si Cantik (My Followers)

Dashboard

Heartbeat

SALAM KEMERDEKAAN

Salam..
haii uolls....

gua nak citer serba sedikit detik2 malam ambang kemerdekaan..best habaq hang..gua nak ckp sama lu, 1st time gua sambut merdeka dgn member Uitm, sebelum2 ni gua sambut merdeka kt umah je beb, kdg2 tu penah la jgk kua jenjalan dgn famly,bila dah nak dekat2 kul 12 kiteowg benti kt satu tempat yang agak menjadi kegilaan orang2 menyaksikan percikan bunga api. cam tu je la.. tp yang membuatkan best nye gua sambut merdeka kt uitm ni mcm2 acara dieowg sediakan.best sesangat..

actually student yg stay kt kolej kiteowg tidak dibenarkan balik "di quarentine dengan erti kata lain perintah berkurung..haha..mana x nya rabu tgh ari klu x silap gua pintu gate uitm tutup, x benarkan student balik... dieowg x bagi balik ada sebab..lg pun ari jumaat boleh je balik doh.. gua pun pada mula nya bengang la jgk. asal x bagi balik..dh la ari khamis satu uitm x da kelas,semua staf dpt cuti "famly day" .. student pn apa ag..comform ar kalut nak balik awal.besa la jiwa remaja.. seboleh2 nya nak jugak balik.. tp gua dpt tau ada la jgk yg dpt pelepas balik smpai g jumpa rektor gua pun x tau la kesahihan cerita tu..

gua pun nak balik jugak beb...tp bila gua pikir2 balik..x salah kot dieowg wat cm tu..uitm x bagi balik sebab nak ajak student meimarahkan,memeriahkan lagi malam ambang kemerdekaan tu..tp dieowg keras kepala sgt..nak balik jugak.. tp gua yg baik ni..gua balik pagi jumaat beb, bak kata rektor masa beri ucapan "muka x dpt balik, memang nampak senyum tapi senyum dalam tangisan.." haha.. memang pun.. tp gua redho je..lagi pun bila buat cm tu gua dapat jugak spent time sambut merdeka dengan kengkawan. sambut merdeka serba islamik gitu..best pe, daripada sambut merdeka kua laki pompuan x tentu hala..balik lewat2.lagi x elok. mula la terjadi perkara2 yg x sedap dipandang,x sedap didengar & semua x sedap lah. betoi ka ayat gua..gua guna bahasa baku mna gua pun x tau..hihi..lantak lah :)



Sebelum detik 12 mlm tu..mcm2 acara diadakan.. diantaranya :

1. sembahyang berjemaah mahgrib, isyak n solat hajat,
2. ceramah tentang erti kemerdekkan dtg khas dri penceramah jemputan iaitu IMAM MUDA HAFIZ

ni la Imam Muda Hafiz 

3. seterusnya diteruskan dengan acara pentas seperti : 

- persembahan Brass Band (syok gila) 
- persembahan Retis...hehe Retis kecik molek iaitu juara realiti tv rancangan "Adik-adiku"
  adik munir ni buat persembahan nasyid dan syarahan tentang saat2 akhir detik rasullullah wafat..subhanallah 
  dpt rasa time adik tu ckp dengan nada yg sedih time dia cerita nabi nak hembuskan nafas yang terkhir.. 
  sedih sangat.. pape pun syabas la adik berjaya wat kakak2 & abang kt dlm dewan tu insaf ,hehe :D

 
Adik Munir(sedap oo suara budak ni)  


 Adik Munir & Pengacara Majlis pada mlm 
"Munajat Ambang Kemerdekaan 2012"

4. persembahan akustik daripada student Uitm & persembahan sajak dari rektor uitm Kedah.. 1st time tgk 
    rektor baca sajak..sporting + sempoi la...
5. dan yang terakhir sekali kami beramai-ramai berkumpul di luar Dewan untuk mengira detik2 jam tepat 12 
    mlm dengan menyaksikan percikan bunga api yg warna-warni.. best sgt :)



akhir cerita..sebelum gua nak undur diri..
salam kemerdekaan yg ke-55 tahun yang bertemakan " JANJI DITEPATI "
MERDEKA !!!! MERDEKA !!! MERDEKA!!!!! 



Notapoketseluaq : hampa sambut merdeka kat mana ??? :)

Terima Kasih Kerana Sudi Baca! Kalau Suka Sila Like,Komen and Follow :)

3 000 orang nk komen kat Cik Sue :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved Cik Sue.blogspot.com