Background

buih

Si Kacak & Si Cantik (My Followers)

Dashboard

Heartbeat

ALHAMDULILLAH :)

Hai korang..

korang tau x hari ni hari ape???
hari ni 1 rejab.elok sgt kte berpuasa ... Alhamdulillah Cik sue dapat berpuasa hari ni,,suka sangat sbb mak n adik pun tumpang berpuasa sekali..hehe..
tp dri pagi tadi kua umah kul 9 sampai umah kul 1 p bank teman makteh Cik sue p bank.. terasa jugak kepanasan + letih. tapi alhamdulillah ana dapat bersabar, hehe.

Korang berbuka makan ape tadi? mesti menu best2 un.. Cik sue berbuka dengan nasi putih + gulai ikan + air teh O panas + buah mangga + kuih habuk2 . walaupun x sehebat mana menu berbuka. tetapi Cik sue bersyukur sangat sebab masih lagi diberikan kudrat & kesempatan oleh Allah  untuk berpuasa.Allahmdulillah.

ni ar kuih habuk2 tu,dah tingal separuh..hehe :D

mangga manis..adoi..x puas makan buah mangga tadi..sedap ooo :)



Cik sue share sikit pasai berpuasa di Bulan Rejab ni banyak kebaikannya :

i) Puasa 1 hari - Mendapat keredhaan yang besar dari Allah 

ii) Puasa 2 hari - Mendapat kemuliaan dari Allah

iii) Puasa 3 hari - Akan diselamatkan oleh Allah akan bahaya di dunia, seksa diakhirat, penyakit gila dan fitnah syaitan serta dajjal

iv) Puasa 7 hari - Ditutup 7 pintu neraka

v) Puasa 8 hari - Dibuka 8 pintu syurga

vii) Puasa 10 hari - Allah akan memakbulkan permintaannya 

viii) Puasa 15 hari - Allah akan menghapuskan dosa yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatan dengan kebaikan

viiii) Tambahan puasa menambah pahalanya

ix) Membaca surah al-ikhlas 11 kali setiap hari atau lebih

x) Membaca al-quran

Bulan rejab pun dah menjelma..so jom la kita sama2 perbanyakkan amal ibadat ye.. semoga hidup kita selalu dirahmati & diberkati oleh Allah .. Insyaallah 

p/s : Anda Buat , Anda Dapat :)
~ selamat beribadat 


Terima Kasih Kerana Sudi Baca! Kalau Suka Sila Like,Komen and Follow :)

7 000 orang nk komen kat Cik Sue :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved Cik Sue.blogspot.com