Background

buih

Si Kacak & Si Cantik (My Followers)

Dashboard

Heartbeat

~ Alahai Kasut ~


Assalamualaikum w.b.t
haii sahabat2 blogger semua & silent readers harap hampa semua sihat disanping orang2 tersayang ;)


sumber cikgoogle :D




Hari ni ciksue penat giler kua dari kul 10pgi  dengan mak, ayah and adik g teman ayah cop surat & g hantar surat terus kt pejabat  . cik sue x ambik port pun pasai surat2 semua tu..kiteorang jadi peneman yang setia ikut ayah je, at the sametime nak g usha-usha kasut . cik sue dok cari kasut bertutup. Then ayah nak singgah area Bagan nak pergi pejabat Veterinar Veteren Atm . So kat area tu ada la Batu kaki (RockWalk). jalan punya jalan saja cuci mata....

Lepas habis semua urusan pengcopan & penghantaran persuratan oleh my dad. Kami terus bergegas untuk meneruskan misi pencarian kasut Cinderella.(ada hati nak jadi cinderella) hehe :D


Penatt kot cari kasut 1 setengah seberang perai gua pusing beb, pening lalat, muntah hijau, mabuk lautan china selatan gua citer sama lu.. Gua tak tau la ape ke heyyyy nye dengan kaki gua ni, nak cari kasut pun susah 
comel sangat kaki sampai x jumpe 

asal jumpe kedai kasut je, gua terjah.semua gua  berkenan, ada yang gua dah tangkap cintan dengan kasut2 kat situ. tapi apa kan daya.... gua cakap sama lu saiz kasut tak der .kebanyakkan kedai kasut saiz paling kecik 36 .kaki gua kalau pakai saiz 37 pun bebenor longgar tahu.., memang boleh pakai tp gua rasa x selesa bila berjalan ,silap ari bulan gua kua pakai kasut, balik rumah kasut gua tak ada, gua rasa kuciwa nak nagis guling2 kat kedai kasut tadi.sampai ke ptg gua cari kasut. gua still bersabar. gua meneruskan lagi misi mencari kasut gua..

destinasi seterusnya gua singgah kedai kasut area komplex kailan kot..gua tengok ada 3 kedai kasut sahaja kat situ.kesemua kedai kasut gua terjah dengan rakus nya. Akhirnya gua terjah kedai yang terakhir gua lupa nama kedai kasut tu.. gua tenung, gua scan semua kasut2 dalam kedai tu. gua try. dan....seperti gua cakap kaki gua kecik la, gua memerlukan kasut saiz 35 tp kan..tapi ....kan2... dua kedai gua terjah nak tau pekerja kedai tu cakap ape kat gua ..em ;(

Pekerja kedai : saiz 35 tak ada la kak, selalu nye saiz 35 ni saiz kasut budak2.. 
dalam hati aku berkata : dah agak dah.. memang paling kecik saiz 36 je yang ada kat kedai tu.arhhh.. sabo je la. gua hanya mampu tersengeh bagai kerang busuk dihadapan pekerja kedai tersebut. 


Alhamdulillah gua ambk juga ada sepasang kasut ni x cantik mana pun , jenis flat shoes.tp simple , colour hitam tp masalahnye saiz 37.gua ambik jugak sebab gua tengok kasut tu macam kecik. gua tak tau macam mana gua boleh kata kasut tu kecik. gua rasa gua dah pening tengok kasut banyak sangat hari ni.
 tapi kan saiz 37. lantak la. tiada pilihan lain, gua tak larat dah nak terjah kedai lain .

Bila pakai je gua rasa longgar tp still blh jalan cuma takut tercabut je la. Time ronda2 cari kasut ayah gua x ikut, ayah gua die g usha kedai2 lain. gua pun terpaksa beli juga kasut saiz 37 disebabkan dalam hati gua berkata boleh jugak pakai,daripada x boleh, walaupun tengok saiz 37 :)

dalam perjalanan otw nak g parking kereta gua bertembung dengan ayah gua. lalu ayah gua suggest bubuh benda ape tah.. cam tampal kt belakang dalam kasut tu, kira cm x da la longgar sangat bila abang tukang kasut tu tampal benda tu.

ha sampai cam tu sekali.. kaki gua punya la seksa nak cari kasut..

" sampai umah adik laki gua tanya dah beli kasut ke.. dengan slumbernye ayah gua cakap beli dah, tapi kene adobephotoshop, modified dulu.. baru leh pakai elok..kah3 apakah yang ayah gua merepek ni..


kesimpulannya : gua sangat keletihan mencari kasut, gua lega dah beli kasut walaupun kene adobe & modified bak kata ayah gua. hehe . gua rasa gua kena tempah kot kasut..kah3 (macam la kaya raya nak tempah2 kan) 

nota kasut : payah2 sangat nak cari saiz tak ada ,nanti gua kene belajar buat kasut sendiri gamaknye. kan2 , hehe ;D



Terima Kasih Kerana Sudi Baca! Kalau Suka Sila Like,Komen and Follow :)

4 000 orang nk komen kat Cik Sue :):

hairy said...

hahahaha pakai saiz bdk2 ker? :p

Nur Shuhada said...

@hairylebih kurng la.kalau ikut kan sue pakai saiz kasut 35 & 36.hehe.tp skung ni mna ada sgt kasut dewasa saiz 35.dulu ada la.mybe x dak permintaan kot.paling kecik pn 36. tu yg frust sgt, x kn la nk beli kasut paten budk2 kot..agk2 ar,dgn ropol2 segala..x suka la :(

Encik Atan said...

pakai selipar jepun jer....bhaha

Nur Shuhada said...

@Encik AtanHaha..tp kne pkai kasut brtutup ni majlis rasmi.x kn nk pkai seliper jepun.x psai2 kne halau free je..hehe:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved Cik Sue.blogspot.com