Background

buih

Si Kacak & Si Cantik (My Followers)

Dashboard

Heartbeat

♥ Tips Kecantikkan Zaman Sekarang ♥





haii semua si cantik dan si kacak ;)
dh x tahu nk tulis ape tapi tetiba je rasa nak share benda baik punya malam ni.....
about kecantikan...sebut kecantikan mesti girls je kan,but now kedua-duanye perlu take note..baik girls or boys...

Kite semua mesti nak cantik,nak sihat,xmau ada penyakit kan,bila xda penyakit kita pun dapat melakukan ibadat dengan sempurna.Cuba kita tgk zaman sekarang ramai sangat dapat penyakit2 kronik.so kene la ikut tips2 yang Cik sue nk share ni..

Tips :


             

1. Agar wajar selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah sekurang-kurangnya 5 kali sehari dengan air wuduk. 

Jangan dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sejadat, solat, berzikir, dan berdoa.



2.Untuk menghilangkan stress,


perbanyakkan 'olahraga', hehe,lain macam je bunyikan ...Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita menggerakkan seluruh tubuh. Lalu , Berkonsultasilah pada Allah SWT dengan zikir dan doa.



3.Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman.


Tidak hanya di bidir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', "Allahuma Kama Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii" (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindahkan kejadianku, maka perindah pula akhlaqku) - (HR Ahmad) - Doa tengok cermin.



4. Seterusnya, untuk mempunyai bibir yang cantik, 


bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.



5. Agar tubuh lansing, mulus, bagai cili..hehe

Dietlah dengan teratur, puasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika mampu, lakukan puasa Nabi Daud a.s - selang satu hari. 

     
Makanlah makanan halal, perbanyakkan sayuran, buah-buahan, dan air suam.



6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan
    banyak dikenali dan disayangi.


Setakat itu sahaja Cik Sue leh kongsikan.. Cik Sue harap kita semua termasuk Cik sue dapat mengamalkan tips ini untuk kebaikan bersama..



~ ANDA BUAT, ANDA DAPAT ~





Terima Kasih Kerana Sudi Baca! Kalau Suka Sila Like,Komen and Follow :)

0 000 orang nk komen kat Cik Sue :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved Cik Sue.blogspot.com