Background

buih

Si Kacak & Si Cantik (My Followers)

Dashboard

Heartbeat

FAKTA YANG MENGEJUTKAN !!! HARUS SEMUA AMBIL JADIKAN IKTIBAR !!!!!





KISAH INI ANDA HARUS JADIKAN IA SEBAGAI IKTIBAR
BACA !!!! SANGAT PENTING !!!!!

SEBAB-SEBAB KENAPA PENJARA PUDU DITUTUP ...... ???? !!!!!



Korang mesti terfikir kan..sebab apa la penjara pudu tu ditutup...sebelum tu minta maaf cerita ni pnjg cikit so baca elok2.. 

ok cerita dia cam ni,,baca dan hayati...

Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dahulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja ~

Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipangil "BILIK TERAKHIR". Dibilik inilah seringkali berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup ~

Dinamakan "BILIK TERAKHIR" adalah kerana dulu ia nya merupakan sebuah bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung ~

Di "BILIK TERAKHIR" inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi lah perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui 
oleh mereka ~

Menurut kata
warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan,
mereka sering terdengar suara-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi lah dari "BILIK TERAKHIR" tersebut~

Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam , sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula ~

Ramai bomoh dan pawang yang dipangil bagi memulihkan bilik tersebut. dan mereka mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam dari "BILIK TERAKHIR" itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mereka mati ditali gantung ~

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan "BILIK TERAKHIR" itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01.00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut~

Ia cuba beranikan diri untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah "BILIK TERAKHIR" itu...

Lalu lesap begitu sahaja, Ia berasa hairan bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu??
Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri "BILIK TERAKHIR" itu ~

Alangkah terperanjatnya mendapati pintu itu telah bertukar menjadi pintu gua.

Mulanya ia berasa gementar, seram serta mengigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi...

Apabila sampai je ke dalam gua tersebut alangkah terperanjatnya dia apabila mendapati  banyak harta karun didalamnya.. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba...... hilang dari pandangan lalu 
menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata ~

"Heyyyyyyyy manusiaaaa..... Jangan kau sentuh harta itu.. Hartaaaa itu bukan  kauuu yang punyaaaaa"
"ahmad albab yang punyaaaaaaaaaaaaa" Hahahahahhaha ha " Yaaaaaaaaaaaaaa, Ahmad albab yang 
punyaaaaaa..."

♥ ~ Taniah kerana minat membaca ~ 


p/s : saya pun dah terkena..so saya kena kan anda pulak.. haha :p



Terima Kasih Kerana Sudi Baca! Kalau Suka Sila Like,Komen and Follow :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved Cik Sue.blogspot.com